maandag 5 juli 2010

Heg

Heg voor mijn raam
Jou treft alle blaam
Ik kan niet meer uit mijn raam kijken
En als ik achter mijn bureau zit
Begin ik steeds meer op een bejaarde
Achter de geraniums te lijken

Maar nu neem ik de schaar ter hand
En maak ik je van kant
Het liefst zou ik je volledig verwijderen
En je grond betegelen
Je met wortel en al verbranden
En je lot verzegelen

Ik wil uit mijn raam kunnen kijken
Naar de mensen die voorbij lopen
En die soms bij mijn deur neer strijken

Ik wil niet meer op te hoeven staan
Als er dan weer eens wat moois voorbij loopt
Ik wil gewoon blijven zitten
En mezelf aan mijn bureaustoel vast kitten

Dus heg, ga nu maar snel weg
Anders steek ik je in de fik
Of verzin ik een anderssoortige valstrik


1 opmerking:

  1. Last van een heg?

    Ik ken een professionele

    heggen-inperker.

    je weet wel, die ene

    die kale

    tandeloze

    seniele

    sloopmedewerker

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!