zaterdag 3 september 2011

Een gedicht over zomer


Luid hoongelach in een lange dorpsstraat
De hete zomerzon weerspiegelt niet in een voorruit
Een jonge vader op klompen harkt een tuin aan
Zijn peuter dondert van een driewieler
en breekt een melktand op de kaseien

Ik kijk één van de mannen aan
die door een derde worden toegeschreeuwd
Ik denk na over zweet
Er komt rare muziek uit een slaapkamerraam

Een verbrande tiener masturbeert ongezien
En luistert vervolgens naar stilte
Zijn moeder maakt een saladedressing
Weldra zal de familie op het terras aan tafel gaan

Twee schoolkinderen rennen langs me
Ik vraag me af hoeveel hun kleren kosten
Ik stap de bus in terwijl ik kort een boom waardeer
Het stinkt er en hij vertrekt
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!