woensdag 25 november 2009

Hypocrisie

Ik hou er van om mensen neer te sabelen met woorden, ik vind een stuk nobeler dan de fysieke variant. Het is altijd makkelijk om mensen neer te sabelen die je goed kent. Hun hypocrieten kanten, die waarschijnlijk ieder mens wel heeft, komen naar de voorgrond. Ik ken mezelf als geen ander en ik heb dan ook een puntje van kritiek, die zich vooral de laatste tijd heeft gemanifesteerd.

Ik heb mezelf een tijd lang voor gehouden om niet verliefd te worden, opdat ik geen controle uit mijn handen zou moeten geven. Dit is natuurlijk niet echt iets wat je zelf in de hand hebt, maar ik had het toch min of meer met mezelf af gesproken. Ik heb die belofte gebroken, want ik ben toch een beetje verliefd geworden en ik heb nu dan ook niet langer het gevoel dat ik het 'spelletje' in de hand heb. Wellicht heb ik mijn kaarten iets te vroeg over de tafel heen geslingerd.

Nu, is dit voorgenoemde niet direct een probleem voor anderen, maar enkel voor mezelf. In die optiek is er ook niet zo veel hypocriets te bekennen. Ik ben alleen bang dat ik bevestiging nodig heb van de andere sekse, in dit geval beperkt zich tot één persoon, en dat ik iets doe wat ik iemand anders nog niet zo lang geleden kwalijk nam. Ik zal niet trachten om een wit voetje bij mijn lezers te halen door uit te leggen dat het allemaal niet mijn schuld is, wat ik natuurlijk heel goed zou kunnen met mijn retorisch verbluffende vaardigheden.

2 opmerkingen:

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!