vrijdag 26 februari 2010

Aankondiging

Ik acht het niet empirisch bewezen, noch verwacht ik dat er psychologisch onderzoek naar gedaan is, wat, in mijn optiek, toch echt zou moeten gebeuren. In het geval dat dit wel gedaan is, wil ik graag bij dezen mijzelf excuseren voor mijn onwetendheid.

Ik vroeg mij laats namelijk iets af. Zou het zo zijn dat als mensen gewaarschuwd worden dat ze iets schokkends gaan lezen, mee maken of iets dergelijks dan minder geschokt zouden zijn? Een gewaarschuwd man telt volgens het spreekwoord immers voor twee. Dat zou betekenen dat de impact van het materiaal de helft zo hard zou moeten aan komen, maar je weet het natuurlijk nooit. Het zou ook kunnen dat het twee keer zo hard aan komt, aangezien je min of meer met zijn tweeën bent, maar dat lijkt me allemaal een beetje ver gezocht. Ik zal binnenkort een choquerend bericht posten en dan mag jij zeggen of je denkt dat je meer, minder of even veel gechoqueerd zou zijn als ik je niet had gewaarschuwd. Ik hoop dat je jezelf inmiddels gewaarschuwd genoeg voelt en in spanning af wacht op mijn bericht.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben NU al gechoqueerd, poekie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt iemand pas choqueren als je eerst naar hem toe loopt, hem het gevoel geeft dat hij een gelijke is, iemand die dezelfde meningen is toegedaan, om hem ten slotte onverbiddelijk de nek om te draaien. Hem als het ware van binnenuit op te blazen. Maar als je publiek er een van het anarchistisch soort is dat zegt: 'Hier mag je zeggen wat je wilt! Nu zullen we lol hebben! We gaan naar de excentrieken luisteren van die Bram, die kleinburgerlijke ideoloog, die de gave heeft om al zijn medemensen te laten brullen van het lachen,' dán is het gevaarlijk en dan moet je ze een stap voor zijn. Ik verwacht naaktfoto's van je zus.

    Groetjes
    Tim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg Tim in elk onderdeel van z'n redevoering, vooral het laatste.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!