donderdag 20 mei 2010

Spetterpoep

U verklaart net dat u te veel heeft geschreven.

"Ik heb te veel geschreven en ik kan mijn lezers niet langer op dragen om net als ik te leven, daarbij ben ik niet erg meer gedreven."

Wellicht niet langer gedreven om mensen dingen voor te schrijven.

"Precies, ik wil door het uit blijven van mijn schrijven mensen laten weten dat ze vooral zichzelf moeten blijven."

Doet u dan niet af aan het principe dat hij mensen wil laten na denken en eventueel wilt proberen te veranderen?

"Mensen moet het uit zelf maar uit zoeken, het woord is niet langer aan mij, maar aan de anderen."

Wat bedoeld u precies met de anderen?

"Ik heb het over alle mensen, behalve ik. Ik trek mijn eigen plan wel en bedenk me de dingen die mij aan gaan, als anderen hetzelfde zouden doen zou dat mij erg blij maken."

U wilt dus het denkproces aan mensen over laten?

"Daar komt het wel op neer."

Daar gaan we weer.

"Hoe bedoelt u?"

Nou, ik durf niet graag vast te stellen dat u uw 'drive' kwijt bent, u reden om dingen op papier te schrijven.

"Nee, ik schrijf nog steeds graag, maar ik vrees dat mijn vorige occupatie, of mijn inrichting van het concept schrijven, te niet is gedaan door bepaalde inzichten."

Kunt u uw motieven even toe lichten?

"Mensen zijn net als stront, ziet u?"

Niet direct.

"Mensen zijn af en toe net als machines. Je stopt er iets in en je verwacht dat er iets uit komt."

Maar dat komt er niet?

"Nee, precies, je kunt er zoveel in stoppen als je zelf wilt, er komt uiteindelijk toch niets uit, althans niet wat je gehoopt had."

Op wat hoopt u dan?

"Op zindelijkheid."

Zindelijkheid?

"Ja, je stop informatie in mensen en je verwacht dat er geen spetterpoep meer uit ze komt, maar kijk om je heen, er komt nog steeds een grote hoeveelheid spetterpoep uit mensen."

Maar is het dan niet zo dat u er toch enkele mensen van heeft kunnen weer houden dat ze spetterpoep produceren?

"Misschien wel ja, maar dat is maar een heel dunne draad waar aan je kunt vast houden in een dal vol met mensen die poep over je heen braken."

Dat maakt het touwtje niet minder glad natuurlijk.

"Daar heeft u gelijk in. Geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik mijn best doe om me vast te houden en om een woordenvloed als norit in de mensen hun oren probeer te stoppen."

Ik begrijp het, maar waarom lukt het dan niet om naar boven te klimmen?

"Dat lukt af en toe wel, alleen wil het geen dat in mensen hun oren komt niet direct resulteren in een goed verbaal uitscheidingsproces."

Ah, maar zou u dan willen dat mensen herhalen wat u zegt?

"Nee, want anders had ik niks om over te schrijven."

1 opmerking:

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!