maandag 5 oktober 2009

Role-model

Iedereen heeft wel één of meerdere role-models. Iemand die zou ontkennen dat 'ie geen role-model(s) heeft, is gewoon een leugenaar. Ik heb er meerdere, omdat ik het risico niet wil lopen dat ik te veel op één persoon ga lijken. Nou zou dat niet meteen het directe gevolg zijn van het hebben van één role-model, but better save than sorry.

Ik moet het sinds vandaag helaas met een role-model minder doen. Role-models hoeven niet fysiek te sterven om niet langer de titel een role-model te kunnen dragen. Dit specifiek geval heeft op dit moment geen voorbeeld functie meer, die hij eerst wel altijd had. Ik ga overigens geen namen noemen, want dat zou 'ie misschien niet leuk vinden, maar wellicht dat de oplettende lezer er wel naar kan raden.

Het was al langere tijd aan de gang, mijn twijfel was reeds aanwezig en toen ik vanmiddag een mailtje van hem las was het over. Ik opende een bestandje van het mailtje wat een uitnodiging bleek te zijn voor een house-warming party en er stond een gedichtje bij. Een gedichtje dat ik hier niet ga quoten, want anders hebben jullie straks net als ik, het gevoel dat er de rest van de dag stront in je oren zit, mits je het hardop voorleest. Uit dat gedicht bleek dan weer dan het not you're ordinary house-warming party was, maar dat ze met een metafoor duidelijk probeerde te maken dat ze binnenkort een kind willen.

Een generatiekloof is snel gemaakt en ook al scheelt dat maar pak weg 7 á 8 jaar (hint) het voelt wel alsof ik een goede vriend ben kwijt geraakt. Het maakt me niet uit als iemand een kind wilt en dat op een debiele manier kenbaar wilt maken en daarmee overigens precies is waar 'ie zo lang op heeft zitten zeiken: een yup. Je weet wel, die bevolkingsgroep waar ik ook een uitgesproken mening over heb en misschien wordt ik er later zelf ook wel eentje, heb ik in ieder geval een role-model die me het heeft voorgedaan. You never know. En fin, ik snap niet dat je in één zomervakantie je leven om gooit en al je rock 'n' roll daardoor een grote farcé blijkt te zijn, maar misschien is dit alles inherent aan mijn bevooroordeelde interpretatie.

Niet dat je me veel keus laat, ik heb verscheidene malen contact met je gezocht, maar je mobiel deed het niet. Hoe weet je dan dat ik gebeld had? Na de zomervakantie deed je mobiel het opeens weer wel. Mja, ik heb geen zin om er lang bij stil te staan, maar het ruikt naar convenience.

Maar niet getreurd mensen, ik heb nog genoeg role-models.

2 opmerkingen:

  1. Gaat dit over wie ik denk dat het gaat? Die ene jongen? Die heb ik potver daarnet nog een berichtje gestuurd of hij mee gaat feesten in Nijmegen op de 17e (zet in je agenda).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaat dit over wie ik denk dat dit gaat?!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!