donderdag 25 maart 2010

Een lekker konijn

"Je konijn heeft je gebeten om één simpele reden, hij weet niet wat liefde is."

"Wat zeg je me nou? Geef me goddomme liever een pleister, ik bloed als een rund door dat kanker-konijn."

"Zie je, dat bedoel ik nou. Dat konijn wordt alleen maar de huid vol gescholden en bovendien smijt je ook nog eens de sla en wortels bovenop zijn kop."

"Hé, hé, hé, ik smijt wel met liefde ja en daarbij verstaat zo'n konijn toch niet wat ik zeg."

"Ik denk dat er wel een bepaalde boodschap over komt als zijn oren wapperen wanneer je er in schreeuwt."

"Ach, ik aai hem een beetje en praat tegelijkertijd wat in zijn oor."

"Dat je hem gaat op eten tijdens Kerst of andere enerverende boodschappen die je hem mee geeft?"

"Ja, bijvoorbeeld."

"Kijk het maakt mij niet uit wat je tegen hem zegt of hoe je hem behandeld, maar ik zeg je, als vriend, dat als je hem zo blijft behandelen hij minder goed zal smaken uiteindelijk."

"Op wat baseer je dat precies?"

"Op een wetenschappelijk boek dat ik laatst heb gelezen over gastronomie."

"En hoe mag dat boek dan wel heten?"

"Het anti-vegetarisch handboek."

"En door wie is dat geschreven dan?"

"A. Misler."

"Dat zegt me niet direct iets, heeft 'ie verder nog iets noemenswaardigs geschreven ofzo?"

"Hij was voor hij schrijver werd actief in de politiek, maar kwam voortdurend in opspraak door flauwe grappen die hij maakte en uit haalde in het parlement."

"En wat heeft dat te maken met gastronomie?"

"Nou, hij was in privé ook erg actief als amateur-kok en daarbij haalde hij allerlei experimenten uit met dieren en dergelijke."

"Wat dan? Mishandelde hij een konijn en een ander konijn vertroetelde hij ofzo iets?"

"Ja, hij deed min of meer hetzelfde wat jij doet met je konijn en het tegenovergestelde met een andere en eentje behandelde hij "normaal"."

"Maar schreeuwde hij dan ook dat hij zijn konijn ging op eten tijdens Kerst?"

"Ja, maar alleen als die anderen er niet bij waren. Anders zouden ze natuurlijk negatief beïnvloed worden."

"Maar hij deed toch nog wel andere dingen?"

"Ja, zoals met voer smijten enzo."

"Maar hield 'ie het daar dan bij?"

"Nou niet helemaal, zijn methodes hebben er ook een beetje aan bijgedragen dat hij de politiek uit is gegaan."

"Was het zo omstreden dan?"

"Ja en hij maakte er veelvuldig grapjes over, tot groot ongenoegen van wat je tegenwoordig de partij van de dieren zou kunnen noemen."

"En die hebben vervolgens een motie van wantrouwen ingediend?"

"Nee, ze hielden een lastercampagne tegen hem en toen keerde de publieke opinie zich tegen hem."

"En toen heeft hij zijn conclusies getrokken?"

"Ja toen is 'ie opgestapt en heeft hij zich volledig toegelegd op zijn experimenten en het beschrijven van de resultaten."

"En daar kwam dus uit dat konijnen lekkerder zijn als je ze goed behandeld?"

"Ja, maar hij concludeert dat je je konijn beter bij de slager kunt halen, want dat zijn wilde konijnen en die hebben het beste leven gehad."

"Ah, dus zijn studie had eigenlijk helemaal geen zin?"

"Niet echt nee."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!