maandag 29 maart 2010

Wat wil ik nou eigenlijk?

Ik kan niet willen wat ik wil

Niet willen wat ik voel

Ik begrijp zelf ook niet altijd wat ik bedoel


Kan niet altijd voelen wat ik wil


Soms komt er een eruptie van emotie

Waar die vandaan komt

Weet ik ook nie’


Ik word wel steeds beter in het traceren

Dat wil zeggen, ik ben het nog aan het leren

Ik kan het alleen nog niet goed uitspreken


Ik ben nooit goed in af kijken geweest

Heb het altijd zelf willen doen

Die wil weet ik wel


Ben ook bevreesd

Om daarmee mezelf neer te steken


Want uiteindelijk vreet ik mezelf op

Blijf ik knagen aan mijn eigen kop

Om vervolgens de brokken van mijn hersenpan

Uit te spugen


Het resultaat is zelden mooi

Ik verval dan in eindeloos gegooi

Van modder en andere vieze dingen

Maar ik kan mezelf soms moeilijk bedwingen


Die emoties moeten er op de een of andere manier uit

Hoe dat dan gebeurt interesseert me geen fluit

Maar ik weet, het is beter om te voorkomen dan te genezen

Dat heeft zich in het verleden al wel bewezen


Want ik blijf vaak zitten met frustratie en pijn

En zo zou het eigenlijk niet moeten zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!