maandag 29 maart 2010

Mezelf

Ik hoef mij niet te beroepen

Op fatsoensregels of andere culturele conventies

Ik mag in mijn broek poepen

Ik draag zelf de consequenties


Anderen kunnen mij de wet voor schrijven

Me vertellen wat ik wel en niet mag doen

Maar ik zal altijd mezelf blijven

Ik ben namelijk mijn eigen wereldkampioen


Want niemand anders is zó mij als ikzelf

Niemand anders is mijn Bram

Niemand anders draagt die speciale schram

Die deze speciale letters vormen in mijn ziel


Ik zou voor geen goud met iemand willen ruilen

Niet in iemand anders leven willen stappen

Want dat zou mijn schrammen maar bevuilen

En me van mijn identiteit gappen (Op het meervoud van steel rijmt zoveel, maar daar heb ik toch goddomme niks aan.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!