vrijdag 8 januari 2010

Deurwaarder

Een deurwaarder aan de deur
Toornt niet aan mijn humeur


Deze beste man komt enkel en alleen
Omdat ik mijn betalingen heb verzuimd
Dus daarom blijf altijd goedgeluimd

Ik nodigde hem binnen uit voor een kop thee
Hij hoefde niks te drinken maakt hij kenbaar
Met het drieletterige woord: "Nee"

Ik vroeg hem toen of hij een koekje wilt
"Nee" zei hij, "ik heb mijn honger thuis al gestilt"
Maar toen zei ik heel blij:
"Één koekje kan er toch nog wel bij?"

"Vooruit dan maar"
"Voor deze éné keer"
Hij kon het gewoonweg niet weigeren
Wat een heer!

Ik liep even naar de keuken (om het koekje te halen)
Daar pakte ik een lekker ouderwets speculaaskoekje
En die haalde ik door de arsenicum en de sigarettenpeuken (van eergisteravond)
Maar veegde het wel even af met een doekje

Want stel je nou eens voor, straks had hij het door?
Ik maakte me geen zorgen en bleef een optimist
Heb hem het koekje gegeven en ontnam hem daarmee zijn leven
Deed een vreugdedansje en heb op zijn dooie kop gepist

Dan moet je maar niet ongevraagd aan mijn deur bellen
Dat het je dood zou worden,
hadden die tien andere deurwaarders in de kruipruimte
je ook wel kunnen vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!