donderdag 21 januari 2010

Influenza

Ik drink elke dag een fles cola

En eet elke dag een pizza


Dit jaar was er een pandemie

Veroorzaakt door influenza


Maar daar had ik geen last van

De enige varkens die ik tegenkwam

Lagen reeds te sudderen in de pan


Die mexicanen hadden ook geen varkens moeten neuken

Ze hadden ze beter allemaal geslacht

En opgegeten in de keuken


De griep kwam overigens van varkens en niet van mexicanen

Maar als je het varkensgriep noemt

En een jood krijgt vervolgens deze ziekte

Dan huilt dat volkje krokodillentranen


Ik ben niet per definitie een antisemiet

Maar mensen met pijpenkrullen

Mag ik nu eenmaal niet


Als je hieruit nu voorbarige conclusies wilt trekken

Wil je dan alsjeblieft deze informatie

Niet aan de AIVD uitlekken


Die wonen namelijk bij mij om de hoek

En ik heb scheit aan de Nederlandse inlichtingendiensten

Als blijkt aan mijn tweemaaldaagse-wat-langer-durende-toiletbezoek


Informatie vergaren

Deed ik vooral in mijn kinderjaren


Conclussies trekken doe ik nog steeds

Maar als je die over mij trekt

Krijg je wat mij betreft de conclussie-aids


Maar om terug te komen over mijn koolzuurhoudende geneugten

En van koolhydraat exploderende deegwaren

Die hebben hier helemaal niks mee te maken

Maar ik moest toch een beetje op gang raken


Hoewel ik het voorgenoemde meestal ook consumeer in de keuken

(Net als varkens)

De plek bij uitstek voor het consumeren van dingen

Maar goed, ik ga nu dit gedicht een beetje uitzingen


Dit doe ik door te concluderen

Dat men niet zo moet zeiken over taal of moraal

Want wat men zegt klinkt in mijn oren

Als een hels kabaal


Ja, dat lees je goed

En dat was bij deze dan ook mijn afscheidsgroet

In de vorm van een slokje cola

En een hapje van mijn pizza


Want dit jaar was er een pandemie

In de vorm van influenza


Veroorzaakt door een stel gesnuitte dieren

En om de joden een beetje te plezieren

Noem ik het voor nu de mexicaanse griep

Dus joden wees maar blij, doe maar van hieperdepiep


Want dit is de laatste keer dat ik het zo zal noemen

Als er nog een keer iemand over zeurt

Dan mag je van mij verdoemen


Dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!