maandag 25 januari 2010

Een pleidooi

Ik wil niet per se een pleidooi houden over hoe ontzettend niet geil en onsexy meisjes in het algemeen op de universiteit zijn, want dat is niet helemaal waar. Wat voor mij wel als een onmiskenbaar feit vast staat, is dat sommige meisjes op de universiteit vaak versloffen in het verzorgen van zichzelf. Wat hier de oorzaak van is, interesseert me niet, maar ik vind het een bedroevend gegeven. Ik denk niet dat ze zich direct bewust zijn van de gevolgen, hoewel deze wel diep door resoneren in de sociale omgang op de universiteit. Het is een logisch verhaal van oorzaak en gevolg. Als de vrouwelijke kant van de universiteit, ik en sommige anderen uitgezonderd, niet langer meer aantrekkelijk is voor de mannelijke kant, dan is er voor de mannelijke kant geen uitdaging meer. Het is al langer bekend dat mannen niet al te veel moeite of tijd besteden aan hun uiterlijk, doen ze dat wel dan zijn ze waarschijnlijk homoseksueel. Hetzelfde geld voor mannen die goed met vrouwen om kunnen gaan, maar mannen tonen vaak wel hét initiatief. Ze vragen een meisje uit, proberen de concurrentie voor te zijn en maken een vrouw het hof. Dat is in ieder geval het vaak bevraagde stereotype beeld van het mannelijk geslacht, wat volgens mij toch grotendeels waar is. Mocht je je dus ooit afgevraagd hebben wie er verantwoordelijk is voor de sfeer op een universiteit, dan weet je nu het antwoord: dat zijn de vrouwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!