dinsdag 21 juli 2009

Y.U.P.

Vandaag wilde ik het graag even over het fenomeen 'yuppen' hebben. Ik wil graag dat iedereen op gelijke voet begint met het lezen van dit stuk tekst, dus daarom zal ik even uitleggen waar 'Y.U.P.' precies voor staat. Y staat voor young (jong als in niet zo oud, als in net klaar met de studie en het baren van kinderen.) U staat voor urban (ze leven namelijk in de randstad en dan bij voorkeur in het centrum van Amsterdam. De rivierenbuurt en oud-zuid volstaan trouwens ook.) P staat voor professional (ze hebben namelijk minstens HBO dan wel een opleiding aan de universiteit genoten en vinden niet dat ze dit onder stoelen of banken hoeven te steken en ze hebben een vaste baan.)

Nu is het zo, ik irriteer me dood aan de yuppen. Ze hebben geld, te veel geld en ze lijken te denken dat geld bepaalde voorrechten met zich mee brengt. Dat is niet zo. Een paar voorbeelden. Je hebt niet het recht om het hele fietspad in beslag te nemen met je dikke reet, een rudiment van je zwangerschap van je drie beeldige kinderen en vervolgens te gaan tieren als ik of wie dan ook vriendelijk vraagt of 'ie er langs mag. Dan kun je die klap op je gore porem wel verwachten als ik er dan eindelijk langs kan. Ik adviseer iedereen die dit leest en zich in dit verhaal kan vinden dan ook stellig om zo'n dergelijke yup op zo'n asobak een klap op zijn of haar (meestal haar) smoel te geven, mocht dit voorval zich voordoen. Vertel er altijd ook even bij waarom. Omdat ze een kutwijf/klootzak is bijvoorbeeld. Anders is het zinloos geweld en nu zit er nog een conditionerende factor in.


Ik wil niemand stigmatiseren hoor, maar als yuppen het bovenste randje zijn van onze Nederlandse beschaving vraag ik me af wat het begrip intelligentie nog betekent. Dat is dan een lege huls geworden. Als het gaat om het krijgen van kinderen bijvoorbeeld. Waarom zou je in hemelsnaam drie kinderen willen opvoeden in Amsterdam? Er is te weinig woonruimte en er zijn zo fucking veel mensen in Nederland. Gehoorzaam luisteren naar wat dhr. Rouvoet de bevolking opriep te doen. Kinderen baren, het liefst zo snel en zo veel mogelijk. André is geen yup, maar wel een motherfucking pauspijpende klootviool.


Het enige wat yuppen doen met het extra geld wat ze verdienen, omdat ze een beterbetaalde baan hebben dan de gemiddelde Nederlander, is het over de balk gooien bij een willekeurige winkel. Hoe vaak heb ik niet hysterische, vechtende wijven moeten aanschouwen bij de Bijenkorf, omdat er 20% korting van de kussenhoesjes af ging? Dan ben je toch niet goed bij je hoofd! Op zulke momenten zou ik willen dat ik in de Verenigde Staten woonde. Lekker, met een shotgun achter de kassa. Ik zou eerst de tandjes van desbetreffende hysterici eruit tikken met mijn shotgun en dan mijn piemel in hun bloedende mondje stoppen. Een echte zeeman bevaard immers ook de rode zee. Daarna weet ik nog wel wat leuke spelletjes met een kussenhoesje over hun hoofd, zoals 'aarsje prik' en 'stoot je kuttekopje niet'. En als laatste klapper op de vuurpijl de ingewanden van binnen kapot schieten via de orale of anale ingang. Je moet toch een voorbeeld stellen voor de rest van de yuppenklandizie?


Bent u nog niet echt overtuigt over mijn gevoelens jegens yuppen? Vraag me dan gerust om meer tekst en uitleg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw, waarschijnlijk, zeer belangrijke bijdrage!